Bor i en villa från 60talet. Det finns ett gammalt pannrum där en oljepanna stått en gång i tiden, och nu vill vi utnyttja utrymmet. Tanken är att bara snygga till det något och använda som källargym, så det ska inte inredas eller vara boyta. Med vad gör man med dels den "råa" betongväggen?
Och framförallt golvet, det är ju som bilden visar väldigt ojämt då det finns uppgjutna platser för tank och panna. Förslag?

• Ojämt källargolv i ett gammalt pannrum med synliga betongväggar och färgstänk, redo för renovering till källargym.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bila/slipa bort klacken och spackla det jämnt.

Sen måla med en golvfärg bara.

Undvik tät gymmatta, se till att eventuell matta är öpen

Tack. Bila får det nog bli kanske. Ska inte ha nåt ytskikt på golvet, möjligen såna där plastplattor för tvättstuga eller vad det nu är, minns inte vad de heter.

Ser ut som en kopia av vårt från -60 före renovering.
Golvet såg precis ut som ditt, men har ingen bild.
Jag jämnade av golvet, satte igen golvbrunn och klinkers på golvet. Väggarna spacklades delvis där pannan varit och målades.
Spacklade väggar och oslipat golv i oinrett rum, troligen före renovering. Synligt rör och hål i väggen.
Skapa konto
Trästol med ryggstöd och kudde på klinkergolv i hörn av rum.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Jag jämnade av golvet och satter klinkers. Väggarna målades.
Skippar gärna klinker på en "gymgolv" där tonåringarna tränar med hantlar... ser framför mig hur de släpper dem ovarsamt ner så golvet går sönder.

Hantlar och sådant har vi inte men en cykel med ställ för platta😉
Träningscykel i ett rum med kakelgolv och ett ställ för surfplatta monterat på styret.
Skapa konto

A AndersS skrev:
Hantlar och sådant har vi inte men en cykel med ställ för platta😉
[bild]
Snyggt! Här blir det div hantlar och skivstång. Samt nån maskin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.