2 928 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
hur ska man få dit foder på eternitfasad?
vi har ett hus utan ögon:x... där är bara svarta hål, som brukligt är på eternithus.. den gamla liggande panelen ska plockas fram så småningom, men inte än på några år.. planen är nu att fästa foder runt fönstren, men vi går bet på HUR?? vi vill ju inte att eterniten går sönder...:/ nån som har gjort detta, hur gjorde ni? hjälp!
har tyvärr ingen bild på den här datorn... tänk er eternitplattor som är avlånga, med vågig underkant ( som för att efterlikna liggande bred panel) det finns i princip ingen karm, kanske 2cm eller så...:/ jag vill sätta femtum runt fönstren av rent estetiska skäl, eftersom huset ser "dött" ut nu... kan man verkligen limma så pass tunga saker på en yta som inte är slät? jag vet ju att andra har satt foder på sina etternithus för att liva upp det lite, så det måste ju gå? eller?
bara börja att fantisera om lösningarKarin Baier skrev:har tyvärr ingen bild på den här datorn... tänk er eternitplattor som är avlånga, med vågig underkant ( som för att efterlikna liggande bred panel) det finns i princip ingen karm, kanske 2cm eller så...:/ jag vill sätta femtum runt fönstren av rent estetiska skäl, eftersom huset ser "dött" ut nu... kan man verkligen limma så pass tunga saker på en yta som inte är slät? jag vet ju att andra har satt foder på sina etternithus för att liva upp det lite, så det måste ju gå? eller?
Klicka här för att svara