22 330 läst ·
21 svar
22k läst
21 svar
Hur ska jag tillfälligt täta läckande fönster?
Du har alltså inåtgående fönster antar jag när du menar att de tätar när du trycker på dem?
Vad har du för stängningsbeslag idag?
Kolla om du kan justera dem. Troligtvis mellanliggande spanjolett med infrästa bleck i karmen. Fönstret kan bli lite trögare att stänga men tätar bättre.
Själv föredrar jag leifarvidssons omega lister
Vad har du för stängningsbeslag idag?
Kolla om du kan justera dem. Troligtvis mellanliggande spanjolett med infrästa bleck i karmen. Fönstret kan bli lite trögare att stänga men tätar bättre.
Själv föredrar jag leifarvidssons omega lister
Haha, är inte lätt alla gånger när man är nybörjare på någonting 
Ja,de är ingående fönster. Beslagen går inte att justera så att de skulle hjälpa någonting.
Fönsterna kommer inte öppnas någonting så att om dom skulle bli tröga att stänga pga bra tätning är bara bra.
Ja,de är ingående fönster. Beslagen går inte att justera så att de skulle hjälpa någonting.
Fönsterna kommer inte öppnas någonting så att om dom skulle bli tröga att stänga pga bra tätning är bara bra.
Välj silikontätningslister typ omega och välj självhäftande och 7 mm , då tar den de flesta fönster.
Klart du kan justera beslagen. Vad har du för stängning?
Men det räcker nog med nya omega 7
r
Men det räcker nog med nya omega 7
Okej?
De är sidohängda fönster, beslagen sitter på ena kanten som dom flesta fönster?
Köpte ett par 5mm P-lister idag. Blev bättre, men va ganska kallt ute så gick lite väl snabbt i slutet så vet inte om listen kom exakt 100% rätt på alla ställen.
Nöjer mig med detta tills det blir lite varmare ute, då ska jag plocka ner fönsterna och kolla så att dom är helt schysta.
Satt lister på 2 ställen runt om av någon anledning..?
Men som sagt, nöjer mig någon månad med detta så får de bli en mer nogrann genomgång när de blir lite varmare ute.
Tack för alla svar?
Förresten, om man nu plockar ner fönstren senare, är det någonting man ska passa på att kolla/förbättra när dom väl är nere?
De är sidohängda fönster, beslagen sitter på ena kanten som dom flesta fönster?
Köpte ett par 5mm P-lister idag. Blev bättre, men va ganska kallt ute så gick lite väl snabbt i slutet så vet inte om listen kom exakt 100% rätt på alla ställen.
Nöjer mig med detta tills det blir lite varmare ute, då ska jag plocka ner fönsterna och kolla så att dom är helt schysta.
Satt lister på 2 ställen runt om av någon anledning..?
Men som sagt, nöjer mig någon månad med detta så får de bli en mer nogrann genomgång när de blir lite varmare ute.
Tack för alla svar?
Förresten, om man nu plockar ner fönstren senare, är det någonting man ska passa på att kolla/förbättra när dom väl är nere?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden