Hej alla experter!

Min sambo och jag har bestämt oss för att ta bort färgen från våra målade takstolar. Men vi har problem med mellanrummen. För att plocka bort färgen så använder vi varmluftpistol och färgskrapa. Därefter slipar vi för att få en snygg yta. Problemet är att det är 5 cm mellanrum mellan balkarna där det blir svårt att komma åt. Själva färgen tror jag inte blir ett problem då planen är att använda munstycke till varmluftpistolen för att rikta värmen och sedan bara skrapa, men däremot så funderar jag kring slipningen. Planen nu är att handslipa mellanrummet då vi inte har något verktyg som kommer åt. Det känns som att alla slipar (även multitools) är för stora för att komma åt. Finns det någon som kan föreslå en effektivare lösning än handslip?

Tack för alla tips!
 
  • Målade takstolar med smalt mellanrum, fotograferade underifrån i ett rum med ljus vägg och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svarta takstolar och en taklampa syns i ett rum med vita väggar och tak. Begränsat utrymme mellan balkarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Fingerslip? Annars har makita en svindyr specialslip också. Tog exakt 3 sekunder på google med "thin sander".
 
RoTe RoTe skrev:
Fingerslip? Annars har makita en svindyr specialslip också. Tog exakt 3 sekunder på google med "thin sander".
Jag har kollat på fingerslip, men känns att det blir svårt att få det jämnt och snyggt med en fingerslip med tanke på hur smal den är eller vad tror du?
 
RoTe
munte89 munte89 skrev:
Jag har kollat på fingerslip, men känns att det blir svårt att få det jämnt och snyggt med en fingerslip med tanke på hur smal den är eller vad tror du?
Då har du makitas alternativ t.ex. Varför inte prova lite först och se hur noga ni måste vara på ett 5cm mellanrum. Går ni och tittar däremellan dagligen?
 
RoTe RoTe skrev:
Då har du makitas alternativ t.ex. Varför inte prova lite först och se hur noga ni måste vara på ett 5cm mellanrum. Går ni och tittar däremellan dagligen?
Jag ska kika på det. Med tanke på att det är 13 takstolar så blir det ganska påtagligt om det är halvdant gjort. Ska se om jag kan få händerna på en fingerslip och testa. Tack för tips!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.