7 870 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Hur ska jag skydda fototapeten i badrummeet?
Såg en ursnygg bild på ett badrum som hade en fototapet! 
Är det någon som vet dels vet vad man kan limma upp en sådan med i ett badrum med målat våtrumssystem? Funkar det kanske med gummiklister? Och dels undrar jag vad man kan annväda till att skydda tapeten med? Finns det kanske något trasparent lack, eller går det kanske att annvända gummiklister även på ytan?
Är det någon som vet dels vet vad man kan limma upp en sådan med i ett badrum med målat våtrumssystem? Funkar det kanske med gummiklister? Och dels undrar jag vad man kan annväda till att skydda tapeten med? Finns det kanske något trasparent lack, eller går det kanske att annvända gummiklister även på ytan?
Jag skulle först måla väggen enligt ett godkänt badrumssystem. Sedan skulle jag klistra fototapeten ovanpå det. Sist skulle jag lacka den med klarlack (vattenbaserad som inte blir gul).
Vi planerar ett hav på en vägg i ett badrum. Men vi har långt kvar till färdigställande. Och det är inte den vägg som man duschar emot.
Vi planerar ett hav på en vägg i ett badrum. Men vi har långt kvar till färdigställande. Och det är inte den vägg som man duschar emot.
Förresten så vet jag var just den där tapeten du länkar till kommer ifrån, nämligen från holländska Eijffinger!
Den heter Inner Peace (360443), 186 cm x 280 cm
De har något som de kallar för Wallpower. Det är en non-woven som är tvättbar. Kanske tillräckligt för ett badrum utan direktstänk av vatten.
Går att få tag på via nyss nämnda Grutes.
Den heter Inner Peace (360443), 186 cm x 280 cm
De har något som de kallar för Wallpower. Det är en non-woven som är tvättbar. Kanske tillräckligt för ett badrum utan direktstänk av vatten.
Går att få tag på via nyss nämnda Grutes.
Klicka här för att svara