D Dilato skrev:
Det där är väl inte något som behöver åtgärdas...
Och frågan var?

K kali68 skrev:
Cześć!

Prysznic spadł i rozbił płytkę w naszej nowo wyremontowanej łazience. Jak najlepiej to naprawić?
Om det precis har renoverats och du har några lösa kakelplattor kvar kan du försiktigt ta bort kaklet och limma in ett nytt.

Grindtorp Grindtorp skrev:
Och frågan var?
K kali68 skrev:
Hej!

Duschen trillade och slog loss en flisa i vårt helt nyrenoverade badrum. Hur reparerar jag detta på bästa sätt?
Antar att det uppstod en nivåskillnad, spackla i för att återställa en plan yta. Måla sen, tona lackfärg för rätt nyans. (Dagsljus resp konstljus kan ge olika färg, du får ev välja i vilken belysning det ska bli "osynligt")

S Snel77 skrev:
Antar att det uppstod en nivåskillnad, spackla i för att återställa en plan yta. Måla sen, tona lackfärg för rätt nyans. (Dagsljus resp konstljus kan ge olika färg, du får ev välja i vilken belysning det ska bli "osynligt")
PS för att undvika dylika skador använder man lister, plast eller metall.

• Gilla
Grindtorp
  • Laddar…
TS har inte svarat ännu. Cold case.

K kali68 skrev:
Hej!

Duschen trillade och slog loss en flisa i vårt helt nyrenoverade badrum. Hur reparerar jag detta på bästa sätt?
Emaljlack. Finns på kakelbutiken. Ser ut som en tub med tipex. Lägg på fler lager. Skär bort överflöd med ett rakblad när det härdat.

• Gilla
enikonse
  • Laddar…
Hej kali68,
Jag har själv lagat ett jack i badrumsgolvets klinker efter att ha tappat ett tyngre föremål.
Skaffade en lagningssats på Amazon som kallas ”Picobello GG61457 Premium Kakel Reparationssats”.
Krävdes lite pyssel, men resultatet blev hur bra som helst och skadan syns inte alls.

Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Jag skulle laga skadan med lämplig färg. Att byta ut en platta medför risker att man gör hål i tätskiktet.
Byta platta är inget problem, görs när man rotar badrum och det blir sprukna plattor.

K kali68 skrev:
Hej!

Epoxy. Vit epoxy

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.