Går ju att försiktigt späcka plattan & knacka bort "resterna" i småbitar, sedan mekaniskt ta bort delar av underliggande fix så man kan montera en ny platta. Men det kräver ju att ni har en ersättningsplatta kvar från samma batch.
Annars Emaljlack, men då får du nog bryta den något med superlite aska eller svart damm från en tuner/skrivare, för annars blir Emaljlacken "för vit".
Annars Emaljlack, men då får du nog bryta den något med superlite aska eller svart damm från en tuner/skrivare, för annars blir Emaljlacken "för vit".
Jag skulle laga skadan med lämplig färg. Att byta ut en platta medför risker att man gör hål i tätskiktet.
NeheM munge skrev:
https://www.dekortorget.se/products...MIhLiXgMCslQMVk16RBR2nbgQdEAQYAyABEgL_wPD_BwE
En sådan då?
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Om det är ytligt fungerar nog färg eller kakel-emalj (för reparationer) bra.
Jag har klagat mer strukturella skador, borrhål, med att fylla med vit Plastic Padding som är till för att laga båtskrov i vit Gelcoat (finns i båt-tillbehörsbutiker). Den går sedan bra att både slipa med finkornigt papper, samt t.o.m. polera till blank yta.
Ev fog kan ju fyllas på med ny av samma sort som ursprunget, men "ospecifik grå" har jag lagat med kemisk metall, även det Plastik Padding (som ju fäster bra mot den vita dessutom) som kan slipas till rätt nivå.
Om jag "måste" borra i kakel så gör jag helst det i fogen eller hörnen mellan plattor, och lagar "fogen". eller mitt i en vit platta och lagar med "Gelcoat" om det ändras senare.
Jag har klagat mer strukturella skador, borrhål, med att fylla med vit Plastic Padding som är till för att laga båtskrov i vit Gelcoat (finns i båt-tillbehörsbutiker). Den går sedan bra att både slipa med finkornigt papper, samt t.o.m. polera till blank yta.
Ev fog kan ju fyllas på med ny av samma sort som ursprunget, men "ospecifik grå" har jag lagat med kemisk metall, även det Plastik Padding (som ju fäster bra mot den vita dessutom) som kan slipas till rätt nivå.
Om jag "måste" borra i kakel så gör jag helst det i fogen eller hörnen mellan plattor, och lagar "fogen". eller mitt i en vit platta och lagar med "Gelcoat" om det ändras senare.