Hej !

Har precis flyttat till en bostadsrätt (byggd 1981) och vill renovera badrumet. I badrummet finns plastmatta på golvet och våttapetter på vägen. 4/11 2004 gjorde Anticimex besiktningen av badrumet och allt verkade vara OK (de har godkänt badrummet) men som kommentar har de skrivit att "Ej godkänd tätskikt, ej fukt men bör bytas" och då syftar de på våttapetter.
Vilka alternativ har man:
1) Kakla hela badrumet (dyrast). Måste man byta golvbrun även om den var godkänd på besiktnngen. Många säger att den måste bytas (pga äldre än 1991) ?
Måste man också byta avloppsrör ?
2)Byta våttrumstapetter - Är det så att man måste byta befintliga plastmattan på golvet eller räcker det bara att byta tappeter (billigaste alternativ) ?
3)Kan man bara lägga kakel på väggarna och behålla befintliga plastmattan på golvet, skulle detta fungera ?
På detta sättet skulle man slippa ganska mycket arbete+mycket pengar ?
Bostadsrättsföreningen tycker att vi ska stå för hela kalaset och därför frågar jag er kunniga.

MVH piton41

Jag skulle känna mig lugnast med nytt tätskikt både på vägg och golv (inklusive utbytt golvbrunn). Att fixa väggen så den blir fin kan visa sig förgäves om det läcker i skarven mellan vägg och golv.
/Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.