Beklagligt nog inte så särskilt händig och behöver ta in hjälp för två olika men på sätt och vis sammanhängande projekt. Bor i stenhus på den skånska västkusten och här är det fuktigt. Så putsen har gett upp på en del ställen och färg flagnar längst ner. Misstänker undermålig dränering (inte så mkt dräneringen kanske men till synes fyllt med jord mot fasaden). Huset har ingen sockel utan puts rakt ner i backen här på norrsidan där det är sämst. Ser inte så tjusigt ut helt enkelt.

Men, jag har också tänkt stenlägga uppfarten och om fasadgubbarna ändå ska på och gräva och kanske pyssla lite med dräneringen så är det synd att inte passa på samtidigt.

Hur hade ni bäst lagt upp ett sånt projekt - jag förmodar att det blir olika firmor och synken mellan dom är kanske inte självklar. Jag har inte särskilt mkt tid att projektleda och hålla koll och är dessutom hantverkarfobiker (dvs räknar med att bli blåst/få ett dåligt jobb och tenderar därmed att skjuta på saker). Kan man upphandla en entreprenad som löser allt? Det kanske medför väsentliga kostnader?

Skulle bli förvånad om inte närmsta markentreprenör kan ombesörja både dränering och stensättning, bara att höra runt bland grannarna och få tips på en bra markfirma och lämna hela biten till samma företag. Det ör nog en fördel som du tönker att ta allt på samma gång när maskiner och folk redan är på plats

J jonasz skrev:
Skulle bli förvånad om inte närmsta markentreprenör kan ombesörja både dränering och stensättning, bara att höra runt bland grannarna och få tips på en bra markfirma och lämna hela biten till samma företag. Det ör nog en fördel som du tönker att ta allt på samma gång när maskiner och folk redan är på plats
Självklart när du säger det.Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.