4 237 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Hur ska jag mäta och såga panel till 1,5 planshus?
Lösvirkesbyggare
· Östergötland
· 177 inlägg
Det börjar bli dags att byta ytterpanelen, senare i vår blir det ny z-panel på överdelen av 1,5-planshuset. Jag bytte nederdelen i sommras.
Nu till frågan, några tips på hur jag ska få till måtten på varje panelbräda så det blir snyggt "upptill". Jag funderade på att först plocka ner den gamla fasaden och "bygga" ihop den på marken så jag får en mall för hur de nya panelbrädorna ska se ut men inser att det blir rätt mycket jobb.
Jag kan inte vara den förste som inte vet hur man ska göra för att det ska blir riktigt snyggt! Några tips?
//Panelmannen
Nu till frågan, några tips på hur jag ska få till måtten på varje panelbräda så det blir snyggt "upptill". Jag funderade på att först plocka ner den gamla fasaden och "bygga" ihop den på marken så jag får en mall för hur de nya panelbrädorna ska se ut men inser att det blir rätt mycket jobb.
Jag kan inte vara den förste som inte vet hur man ska göra för att det ska blir riktigt snyggt! Några tips?
//Panelmannen
Lösvirkesbyggare
· Östergötland
· 177 inlägg
Hej och tack för tipset,
En liten undring, panelen på "nedervåningen" kommer vara i vägen om utsticket på den övre blir för långt, det sitter dessutom en plåt som sticker ut 2-3 cm över den nedre delen av panelen. Jag gissar det blir till att "måtta" hyfsat och köra med cirkelsågen enligt ditt tips!
//Panelmannen
En liten undring, panelen på "nedervåningen" kommer vara i vägen om utsticket på den övre blir för långt, det sitter dessutom en plåt som sticker ut 2-3 cm över den nedre delen av panelen. Jag gissar det blir till att "måtta" hyfsat och köra med cirkelsågen enligt ditt tips!
//Panelmannen
Lösvirkesbyggare
· Östergötland
· 177 inlägg
Hehe, man måste väl skapa lite spänning i tillvaron. Det är därför amatörer inte ska hålla på 
tack för tipsen, jag ska tillämpa det på baksidan..
//Panelmannen
tack för tipsen, jag ska tillämpa det på baksidan..
//Panelmannen
Klicka här för att svara