1 932 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hur ska jag lösa detta ?
Behöver hjälp med att stabilisera en vägg som är 168 cm hög. För att lättare beskriva har jag ritat min kök och väggar är nästan klara men i den vägg som är markerad med beige färg är inte helt stabilt. Det kommer att monteras en hög skåp, kyl och frys mot denna vägg, och sedan ska allt vara inramat med bänkskiva.
Regel som sitter på golvet är skruvat med 100 mm skruvar med 30 cc , och är reglad med 45 cc. Har använt vinkelbeslag och 40 mm skruvar.
Vill helst inte gå hela vägen mot taket om jag inte blir tvungen.
Kankse har någon förslag hur kan jag lösa problemet ?
Bilden finns på följande adress : http://hem.bredband.net/b242872/
Tacksam för alla tips och ideer !
Regel som sitter på golvet är skruvat med 100 mm skruvar med 30 cc , och är reglad med 45 cc. Har använt vinkelbeslag och 40 mm skruvar.
Vill helst inte gå hela vägen mot taket om jag inte blir tvungen.
Kankse har någon förslag hur kan jag lösa problemet ?
Bilden finns på följande adress : http://hem.bredband.net/b242872/
Tacksam för alla tips och ideer !
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Om du inte hunnit för långt, så blir det en himla skillnad om man limskruvar gips och eller osb mot reglar i sådana fall, särskilt mot golvregeln, ( eller syllen för eventuella bästervistrar)
som också kan limmas mot golvet..
som också kan limmas mot golvet..
Kanske nåt snyggt rostfritt fäste som går upp o fäster i taket ?
När jag sätte OSB och gips på ena sidan blev det ostabilt, så skrev jag min fråga, eftersom man är nybörjare. Dagen efter sätte jag OSB och gips på andra sidan och mina bekymmer löstes.
Tackar i alla fall för era svar
Tackar i alla fall för era svar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden