Jag ska montera en dcl kontakt till denna spotskens som har en halogenomvandlare. Hur vet jag var jag ska sätta den blå respektive den bruna sladden. Det framgår inte vilken som är vilken på lampan?

• Inuti en rund lampa visas elektrisk utrustning inklusive en vit terminalblock och sladdar, samt en etikettmärkt halogenomvandlare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spotlampa med halogenomvandlare och anslutningskabeln med blå och brun sladd visas bredvid en kontakt på ett golv med korsvävt mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det spelar ingen roll vilken av de två yttre anslutningarna som är fas eller nolla. Det är ju bara 1-fas växelström. Den i mitten är reserverad för jord (gul/grön).

• Gilla
Karin BB
  • Laddar…
tack snälla! 🙏
J Josth skrev:
Det spelar ingen roll vilken av de två yttre anslutningarna som är fas eller nolla. Det är ju bara 1-fas växelström. Den i mitten är reserverad för jord (gul/grön).
så då kan jag koppla hur som helst?

Ja så länge du ansluter den gulgröna jordledaren till den mittersta anslutningen så kan du koppla de andra två i valfri yttre anslutning.

Men på andra bilden, varför är en av de vita trådarna loss där?

• Gilla
Karin BB
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Ja så länge du ansluter den gulgröna jordledaren till den mittersta anslutningen så kan du koppla de andra två i valfri yttre anslutning.

Men på andra bilden, varför är en av de vita trådarna loss där?
Tack snälla! 🙏
Den var loss bara för att visa hur de såg ut.

Och du har kopplat in jord (gulgrön) också?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.