Medlem
· Västra Götalands
· 40 inlägg
Hej,
Vi bor i ett 1,5-plans hus byggt -75 som vi snart ska isolera vinden på. Det kommer också att byggas en trappa och användas ihop med övriga huset.
Luftspalt mellan råspont och isolering är väl självklart, men sedan är jag osäker på hur isoleringen ska göras. Har ritat in två alternativ i en skiss som jag funderar på.
Är något av dessa att föredra framför den andra och isf varför?
Vi bor i ett 1,5-plans hus byggt -75 som vi snart ska isolera vinden på. Det kommer också att byggas en trappa och användas ihop med övriga huset.
Luftspalt mellan råspont och isolering är väl självklart, men sedan är jag osäker på hur isoleringen ska göras. Har ritat in två alternativ i en skiss som jag funderar på.
Är något av dessa att föredra framför den andra och isf varför?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
