Hej!
Nu börjar köket bli klart, och det finns ett utrymme upp till taket på ett par cm, ska jag bygga igen eller låta det vara som det är? Stör det mycket?

• Köket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle nog byggt igen den lilla glipa som blir, både av estetiska men också städpraktiska skäl.

Personligen tycker jag att det blir snyggare när man slipper den lilla glipan och samtidig slipper man också en damfälla.

Bygg igen! Estetiskt är det väl inte speciellt störande, men du kommer att störa dig på allt damm och fett som samlas där uppe.

Om du inte bygger igen föreslår jag att du lägger glad pack över alla skåp (på ovansidan) som är lätt att ta bort och lägga nytt vid städning. Där fastnar all sk-t.

/alacs

Tycker också helt klart att du ska bygga igen! Förutom att det blir mycket mer praktiskt så tycker jag personligen att det faktiskt är ganska estetiskt störande med en sådan liten glipa. Vi har själva byggt igen glipan mellan tak och skåp i vårt kök och helhetsintrycket blev mycket snyggare!

/M-L

Tack för era svar. Ska ta o prata med snickaren och hoppas att han hittar någon fin lösning som inte ser klumpig ut...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.