Halloj!
Jag har för ett tag sedan köpt in ett par fresh TL80DE dBs friskluftsventiler som jag har som mål att sätta montera i vardagsrummet. Jag har dock väldigt dålig koll på vad för material som skulle kunna tänkas behövas för att få det löst.
Som på bilden så har vi ett inglasat uterum som täcker hela väggen för vardagsrummet och som jag förstår så ska man inte sätta ventilerna direkt mot uterummet. Så min tanke var då istället att borra hål till förrådet och sätta upp något ventilationsrör genom förrådet till utsidan för friskluft.
Vad för material behöver jag för att kunna göra detta? spirorör? någon väggstos eller nippel?
Jag har googlat runt en del och förfarandet verkar inte så svårt, bara att jag inte vet hur jag ska koppla samman rören med varandra, med tanke på TL80DE är något typ av skum?
Jag har även förstått det som att jag skulle behöva flera ventiler till vardagsrummet men är något begränsad med hur jag kan placera ventilerna. Spelar det någon större roll om man sätter ventilerna jämte varandra? eller finns det någon praxis för distans mellan ventilerna?