Husägare
· Sörmland
· 1 483 inlägg
Då är det dags för pexrören att dras upp till toaletten efter vår vattenskada som nu är åtgärdad.
Anledningen att jag frågar hur jag ska dra rören är just för att vattenskadan tillkom pga. rörlödning på prisolrör som sprack i vinter då tidigare ägare dragit dessa via en kattvind.
Så nu ska jag dra upp pex, men självklart vill jag välja annan väg för att slippa samma sak en gång till. På motsatt sida den gråa tapeten ligger husets badrum.
Bild på hur förutsättningarna ser ut på icke badrumssida:
Röd triangel = Kattvind
Röda streck = kulvert som var tänkt för vattendragning
Blåa streck = Golvbjälke
Vad sjutton ska jag hitta på för att undvika den svinkalla kattvinden? Riva gips på denna sida där kortet är taget är ingent problem men väggen består av 45×45 reglar så det är ju inget att försöka borra i och dra pexen genom. Jag är verkligen helt nollad just nu och behöver idéer...
Anledningen att jag frågar hur jag ska dra rören är just för att vattenskadan tillkom pga. rörlödning på prisolrör som sprack i vinter då tidigare ägare dragit dessa via en kattvind.
Så nu ska jag dra upp pex, men självklart vill jag välja annan väg för att slippa samma sak en gång till. På motsatt sida den gråa tapeten ligger husets badrum.
Bild på hur förutsättningarna ser ut på icke badrumssida:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd triangel = Kattvind
Röda streck = kulvert som var tänkt för vattendragning
Blåa streck = Golvbjälke
Vad sjutton ska jag hitta på för att undvika den svinkalla kattvinden? Riva gips på denna sida där kortet är taget är ingent problem men väggen består av 45×45 reglar så det är ju inget att försöka borra i och dra pexen genom. Jag är verkligen helt nollad just nu och behöver idéer...
Ligger där badrum både uppe och nere bakom den här väggen?
Husägare
· Sörmland
· 1 483 inlägg
Klicka här för att svara