Jag ska dra 4-5 närverkskablar från modemet i källaren ut i huset som ska bli nätverksuttag. Jag har idag ADSL men kommer så småningom uppgradera till fiber.
Jag har fått rådet att köpa Cat 6 nätverkskabel och sen sätta uttag i väggen, inga konstigheter. Är det så enkelt? Bifogar en bild som förklarar på ett ungefär.
Jag har fått rådet att köpa Cat 6 nätverkskabel och sen sätta uttag i väggen, inga konstigheter. Är det så enkelt? Bifogar en bild som förklarar på ett ungefär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, i princip.
Kolla in Mats Nätverksskola och kolla också in hela underforumet om internet/fiber/mm.
Du kommer finna många bra exempel där på hur man gör (och hur man inte gör).
Ett tips är att dra dubbla kablar till varje punkt när du ändå drar. Förr eller senare behöver du det. Verktygslösa uttag är dyrare än krone/LSA men de är mycket enklare att hantera för en nybörjare.
Kolla in Mats Nätverksskola och kolla också in hela underforumet om internet/fiber/mm.
Du kommer finna många bra exempel där på hur man gör (och hur man inte gör).
Ett tips är att dra dubbla kablar till varje punkt när du ändå drar. Förr eller senare behöver du det. Verktygslösa uttag är dyrare än krone/LSA men de är mycket enklare att hantera för en nybörjare.
Klicka här för att svara
