Jag ska montera ny gles och gipsskivor och undrar hur glesen ska monteras i detta fall?
Tvärs takstolar har jag fått till mig men då kommer de monteras likadant som nuvarande.
Är det så man skall göra?
Eller lägga gles tvärs undertaket?
Tack på förhand
Tvärs takstolar har jag fått till mig men då kommer de monteras likadant som nuvarande.
Är det så man skall göra?
Eller lägga gles tvärs undertaket?
Tack på förhand
Okej, tänker du då ur ett estetiskt perspektiv eller av någon annan anledning?knyh skrev:
vinden är fylld med spån så då får jag även ner all isolering..
100% estetiskt men smaken är som baken. Jag har själv ett hus sedan några år tillbaka med fin originaltakhöjd men som är sänkt påtagligt, så det är nog mest jag som värnar om takhöjd 🙂 Tog själv ner pärlsponten i sovrummet och satte upp riktade ny gles. Inget spån och skit därunder dock. Bara gulllfiber så inget större jobb.D denkadon skrev:
Okej! Då lät de som du hade det lite behagligare än om jag ska byta☺️knyh skrev:
100% estetiskt men smaken är som baken. Jag har själv ett hus sedan några år tillbaka med fin originaltakhöjd men som är sänkt påtagligt, så det är nog mest jag som värnar om takhöjd 🙂 Tog själv ner pärlsponten i sovrummet och satte upp riktade ny gles. Inget spån och skit därunder dock. Bara gulllfiber så inget större jobb.
Men jag tackar så mycket för din input!
Klicka här för att svara
