A
Nytt kakel på köksvägg med modern köksblandare och underskåpsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fantastiskt:)

• Ledsen
  • Haha
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
A
Handyman 1 skrev:
[bild]
Grotekst.
Ovanför kranen vid eluttaget kan man undra vad som hände. Likaså nere vid bänken.
Och att hörnet har typ upp till en cm höjdskillnad mot varandra.

TS förbjud han att silikona.

S
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Slängt ut packet och betala inte en krona! Plattsättaren måste varit hög eller minst sagt bakis för att orsaka det där.
Kan ha varit en med ett svåruttalat namn också. Dräller av sådana i plattsättarbranschen.

• Arg
  • Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Man behöver väl inte klaga utan problem ?

Här finns ett uppenbart fel dock.
Menar att jag själv hade klagat.

• Haha
Sittställning
  • Laddar…
D
Häng ut firman nu så jag slipper anlita samma stolpskott….

Tack

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
[bild]
Till och med lösningen med eluttaget är fel. Man börjar tro att det är ett skämt

K Knight skrev:
Till och med lösningen med eluttaget är fel. Man börjar tro att det är ett skämt
På bilden ser man både ett eluttag (vitt, sitter i överskåpets undersida) och en öppning i kaklet, som är en dimmer som på bilden saknar täcklock och vred.

Vilket "eluttag" syftar du på?

Det på väggen ska ut i liv med kaklet.

Stefan N Stefan N skrev:
Det på väggen ska ut i liv med kaklet.
Bra, det är faktiskt något jag är på väg att fixa

Normalt tar man bort eluttaget, monterar en "hole in one" där och sätter kakel som vanligt och använder en dosfräs men för kakel och borrar upp ett nytt hål till eldosan. Nu ser de ut som de har kaklat runt det befintligt uttag. Det kan bli problematiskt att byta eluttaget samt de är inte säkert att de yttre höljet på uttaget går att montera tillbaka då kakel bygger några mm. Oavsett är det en udda lösning

Sittställning
K Knight skrev:
Normalt tar man bort eluttaget, monterar en "hole in one" där och sätter kakel som vanligt och använder en dosfräs men för kakel och borrar upp ett nytt hål till eldosan. Nu ser de ut som de har kaklat runt det befintligt uttag. Det kan bli problematiskt att byta eluttaget samt de är inte säkert att de yttre höljet på uttaget går att montera tillbaka då kakel bygger några mm. Oavsett är det en udda lösning

Tja normalt sätt kan man väl mäta ut och ta hålet INNAN man sätter den plattan, går plattan sönder slipper man en massa mer jobb. Så gör jag iaf ;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Tja normalt sätt kan man väl mäta ut och ta hålet INNAN man sätter den plattan, går plattan sönder slipper man en massa mer jobb. Så gör jag iaf ;)
Ja de lät som en ännu bättre taktik :P

• Älska
Sittställning
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
[bild]
Tror "kaklaren" lyssnat på detta medans han arbetade

• Haha
  • Gilla
tensiden och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.