Jag tänkte sätta en ny silikonfog i duschen som inte satt helt tätt mot väggen när jag flyttade in. Men det såg inte ut som jag hade förväntat mig bakom silikonfogen. Det var ganska gropigt och luftigt bakom. Räcker det att rengöra och lägga ny tät silikonfog eller behöver jag lägga till kakelfog eller annat först?
Nej, det har ingen betydelse, mer än en smaksak, eftersom det finns ett tätskikt under som skyddar mot fuktskador.G gibbenelle skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Var försiktig så du inte går in på djupet bara och förstör tätskiktet bakom plattorna.
Är sedan plattorna snyggt och jämnt skurna så kan du lika gärna köra med bruksfog istället för silikon.
Skulle den med tiden spricka något är det bara att ta lite och blanda upp med några droppar vatten och dra över sprickan.
Är det dåligt skurna plattor och ojämn springa mellan dem så blir det dock inte snyggt med bruksfog.
Är sedan plattorna snyggt och jämnt skurna så kan du lika gärna köra med bruksfog istället för silikon.
Skulle den med tiden spricka något är det bara att ta lite och blanda upp med några droppar vatten och dra över sprickan.
Är det dåligt skurna plattor och ojämn springa mellan dem så blir det dock inte snyggt med bruksfog.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken täthet är korrekt? Ser det ok ut?
Gräsmatta -
Ser detta ut som svartlim?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Krocksensor aktiv på Automower 315. Finns det en eller flera sensorer?
Robotgräsklippare -
Ska det ser ut så?
Tak & Vind -
Hjälp, det blåser rakt igenom vårt reveterade hus o putsen är halvbra.
Fasad