D Dilato skrev:
Du glömmer att swish har beloppsgrÀnser sÄ kunde ÀndÄ inte betala dom dÀr tio till hundra tusen med det.
Jo du 100tkr funkar med min bank i alla fall😉

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Fairlane
Frerider Frerider skrev:
Ja det funkar naturligtvis för enklare/billigare men skulle du slÀppa varor för 10 eller 100 tusentalskronor pÄ det sÀttet? För det skulle jag inte med detta samhÀlle vi har idag skulle inte ens lita pÄ grannar för dom pengarna.
Den hÀr sÀljaren var uppenbart ok med det iallafall. Det var inte bara jag som köpte gran sÄ det blev rÀtt stora summor, men det Àr sÄklart lÀttare att ta att en inte betalar i det lÀget.

Som sagt, det finns fördelar med Swish, det finns fördelar med kort och det finns fördelar med kontanter.

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Jo du 100tkr funkar med min bank i alla fall😉
Inte utan att du Àndrar tillfÀlligt vÀl?

D Dilato skrev:
Ja man mĂ„ste in och Ă€ndra, men det gĂ„r med större belopp med har jag erfarit gav dom alternativet att höja Swishen eller ge mig kontanter vips sĂ„ gick det att Swisha mer😉

D Dilato skrev:
Japp, gjort pÄ 30 sekunder upp till 50 000, upp till 100 000 kr krÀver extra identifiering.

Redigerat:
A AndersS skrev:
SÄ Àr det och samma om uttagsautomat inte fungerar eller Àr tom pÄ pengar nÀr man vill hÀmta kontanter nÀr man ska köpa nÄgot dÀr man vill ha det.
Jobbade bl.a. med dessa automater pĂ„ 80-talet, Docutel och Omron.😃
Ja, eller de fĂ„ gĂ„nger man ska betala kontant och sĂ€ljaren inte har vĂ€xel 😊.

Eller om man söker nÄt och köparen vill betala kontant och man inte sjÀlv har vÀxel..

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Inte riktigt samma sak för pengar har man ju hemma/pĂ„ sig, dĂ„ Ă€r man inte beroende av andra tjĂ€nster😉
Den skaran Àr vÀldigt fÄ..

J Jeppson skrev:
Ja, eller de fĂ„ gĂ„nger man ska betala kontant och sĂ€ljaren inte har vĂ€xel 😊.

Eller om man söker nÄt och köparen vill betala kontant och man inte sjÀlv har vÀxel..
VĂ€xel har jag idag bara pĂ„ olika fordon och maskiner, sĂ„ det stĂ€mmer bra.😇

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Den skaran Àr vÀldigt fÄ..
Use the “kontanter” Luke.

J Jeppson skrev:

Hur klarar ni av att försörja er sjÀlva.
Du har naturligtvis lite vÀxelpengar sjÀlv. Helt enkelt obegripligt att vuxna mÀnniskor inte förstÄr det.

Lite tillskott i kontantkassan: en man betalade kontant utan konstiga frÄgor för en blocketvara.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du har naturligtvis lite vÀxelpengar sjÀlv. Helt enkelt obegripligt att vuxna mÀnniskor inte förstÄr det.
De flesta klarar sej bra utan mynt, det viktiga Àr ju att ha gott om sedlar i olika valörer.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Hur klarar ni av att försörja er sjÀlva.
Vad har det med kontanthantering att göra?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
De flesta klarar sej bra utan mynt, det viktiga Àr ju att ha gott om sedlar i olika valörer.
Precis. Det var ju det jag skrev. -VĂ€xelpengar. Mynt, tjugor, femtiolappar, hundringar.

Intet Intet skrev:
NÀÀ, inget rissel/rassel och inget prissel/prassel, har ju bara mobilen med mig. Och varit vuxen sĂ„ lĂ€nge att jag nu sjĂ€lv vĂ€ljer vad jag gör om dagarna.😀
Men sjÀlvklart sÄ gör "var och en" det som passar och man tycker Àr bra.

• Gilla
Jeppson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.