25 449 lĂ€st ·
651 svar
25k lÀst
651 svar
Hur sjutton betalar man kontant?
I scenariet jag kommenterar Àr krediten helt utan extra kostnad och helt riskfri...om det inte kommer igÄng i rimlig tid har jag kontanterna kvar plus en julgran.Intet skrev:
Fairlane skrev:
Ja det funkar naturligtvis för enklare/billigare men skulle du slÀppa varor för 10 eller 100 tusentalskronor pÄ det sÀttet? För det skulle jag inte med detta samhÀlle vi har idag skulle inte ens lita pÄ grannar för dom pengarna.Fairlane skrev:
Det Àr ju ett helt orimligt scenario, varken köpare eller sÀljare skulle förvÀnta sig det.Frerider skrev:
HÀr kan du fÄ handla cash, jag kÀnner igen vÄra sedlar.. kan du slanta 100papp kontant för tex en bil Àr det helt okej med mig.Frerider skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms LĂ€n
· 18 046 inlĂ€gg
Fairlane
Medlem
- Stockholms LĂ€n
- 18 046 inlÀgg
Dels hade jag inte kontanter med mig, dels ville han helst inte ha det, sÄ varför skulle jag göra det? Jag tog hem granen och betalade nÄgra timmar senare.Intet skrev:
En fördel som Swish har jÀmfört med kontanter Àr att den som lÀmnar pengar inte behöver vara pÄ samma stÀlle som mottagaren.
Du glömmer att swish har beloppsgrÀnser sÄ kunde ÀndÄ inte betala dom dÀr tio till hundra tusen med det.Frerider skrev: