- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vi skulle demontera en hörnsektion och har skruvat loss allt i sidor och bakom men det sitter fast. Enda vi kan gissa är att överkantlisten limmats i vinkel till nästa. Men det borde väl lossna ändå, kan mer vara limmat eller fastnar dom när det sitter på millimetern?
Det beror lite på hur gammalt skåpet är.
-Nyare skåp brukar hänga på någon form av list men då borde du se hål för justerskruvar inne i skåpen
-Äldre skåp kan ha en fals i framkant i vilken det ligger en list som binder ihop skåpen (se bild). Du borde i så fall kunna se listen om du tittar på skåpets ovansida eller undersida. Där funkar det med en kofot och lite försiktigt bändande för att det skall släppa.
-Finns säkert fler varianter men dessa är vad jag har stött på.
-h
-Nyare skåp brukar hänga på någon form av list men då borde du se hål för justerskruvar inne i skåpen
-Äldre skåp kan ha en fals i framkant i vilken det ligger en list som binder ihop skåpen (se bild). Du borde i så fall kunna se listen om du tittar på skåpets ovansida eller undersida. Där funkar det med en kofot och lite försiktigt bändande för att det skall släppa.
-Finns säkert fler varianter men dessa är vad jag har stött på.
-h
Tror estwing menar att skåpen sitter i ett "V" med öppningen/glipan utåt. Då sitter de rätt tight längst in.Sökarn skrev:
Jag hade samma problem som ni, men jag skulle byta köket så ingen fara om det gick sönder.
Som tur är har jag absolut inget tålamod, men desto mer temperament, så det tog inte lång tid att få ner dom. När dom var "nerplockade" kunde jag se, att de var både pluggad och spikat ihop längst bak!
