Hej.
Jag har en villa från 65.
Har tydligen betongrör ut till vägen.
Grunden är i princip i sand och grus. Kallas väl för (sandbotten)
Röret är 7 m rakt rör.



Hur som helst hur ser ni på betongrör, håller de bra? Vissa säger hur länge som helst och andra inte.

Frågor och svar.
Varken jag eller förra ägaren har haft några problem, inga stopp eller liknande.

Finns träd i närheten? Nej ett körsbärsträd 8 meter bort, det är allt.

Kommunalt vatten. pH 7

Botten består av grus och sand.
 
Redigerat:
Ta dit någon som filmar rören åt dig. Betong kan hålla väldigt länge men när dom väl börja bli utslitna går det rätt fort. Största problemet brukar vara rötter eller sättningar som orsakat sprickor i skarvarna.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.