Har Boschs pluggjigg nedan. Det som är najs med den är den borrguiden av revolvertyp. Det som inte är så najs är att anhållet är klätt med någon sorts gummi som gör att den inte ligger stumt an. Överhuvudtaget är anhållet rätt rappligt, så inget som kan rekommenderas egentligen. Skulle föredra något man kan fixera med en tving istället.

Produkter som diskuteras: "pluggjigg"
Pluggborrjigg Wolfcraft
Lyckad pluggning utan förkunskaper
259 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Köpte exakt samma för ett antal år sedan fast under annat namn. Sladdrig att använda men helt nödvändig när jag byggde socklar till köket. Kan rekommenderas i brist på stabilare modeller.C cpalm skrev:Har Boschs pluggjigg nedan. Det som är najs med den är den borrguiden av revolvertyp. Det som inte är så najs är att anhållet är klätt med någon sorts gummi som gör att den inte ligger stumt an. Överhuvudtaget är anhållet rätt rappligt, så inget som kan rekommenderas egentligen. Skulle föredra något man kan fixera med en tving istället.
[bild]
Jag använder pluggar för lite för att det ska vara lönt med en särskild jigg. Bordet jag byggde nu senast blev det dock många pluggar i olika vinklar. Jag tillverkade jiggar av överblivet ekmaterial. Använde jiggen till max 2 hål för jag tyckte jag sabbade hålet i jiggen om än bara lite varje gång jag använde den och jag ville ha rena plugghål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jo du gör ett ypperligt jobb med bordet. Du har talang, inte jag så därför önskar jag något som hjälper mig. Flera av dess hemgjorda har metallbussningar så det blir inget slitage i hålen.V vectrex skrev:Jag använder pluggar för lite för att det ska vara lönt med en särskild jigg. Bordet jag byggde nu senast blev det dock många pluggar i olika vinklar. Jag tillverkade jiggar av överblivet ekmaterial. Använde jiggen till max 2 hål för jag tyckte jag sabbade hålet i jiggen om än bara lite varje gång jag använde den och jag ville ha rena plugghål.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Jag är lite inne på Wolfcraft jigg
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "Wolfcraft"
Wolfcraft
Smarta och innovativa verktyg från det tyska familjeföretaget Wolfcraft, grundat 1949 av Robert Wolff. Wolfcraft är en stor producent av verktyg, tillbehör och egenutvecklade produkter. I dagsläget har de mer än 550 patentskyddade produkter.
Läs mer
Jag tänker att metallen slöar ner borret? Men så är det kanske inte?FreQa skrev:
Tack förresten!
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Mölnlycke
· 174 inlägg
Jag använder ett multi professional kit från Joint Genie. Kostar en del (pundet står högt nu) men levererar med precision.
Länk http://www.joint-genie.com/shop/index.php?route=common/home
Länk http://www.joint-genie.com/shop/index.php?route=common/home
Funkar Joint Geenie bra om man ska sätta ihop två olika storlekar på virket? Alltså plugga ihop en 45x70 med en 45x95 tex.
Man ställer väl in den efter bredden på arbetsstycket och flyttar den sedan bara till nästa för att få hålen på exakt samma ställe? Tänker att det blir svårare då med olika storlekar, eller?
Letar en borrjigg för att använda träpluggar, Joint Geenie verkar vara bäst...
Man ställer väl in den efter bredden på arbetsstycket och flyttar den sedan bara till nästa för att få hålen på exakt samma ställe? Tänker att det blir svårare då med olika storlekar, eller?
Letar en borrjigg för att använda träpluggar, Joint Geenie verkar vara bäst...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden