Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Hur gör man snyggast för att sätta taklist mot snedvägg?
Jag vill alltså inte ha någon list på den sneda delen, utan endast mot taket.
Själv har jag tänkt mig något av alternativen röd, blå eller grön på bifogad bild. Vilket är bäst? Eller är jag ute och cyklar?
Jag vill alltså inte ha någon list på den sneda delen, utan endast mot taket.
Själv har jag tänkt mig något av alternativen röd, blå eller grön på bifogad bild. Vilket är bäst? Eller är jag ute och cyklar?
varför inte ha list i det sneda taket oxå? ska man ha lister ska man ju ha runt hela rummet annars kan man ju ha "snobbkant" på tapeten runt hela... gira ihop listerna i vecket att lämna det så där ser ju lite halvfärdigt ut enligt mig...
Det beror på hur man gör det,man kan sätta gaveltapet först sedan snedtapetenmångstekta skrev:
mycket enklare o snyggare än lister Jag har provat,men smaken är som baken
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Problemet är att målar-j*veln var en total klåpare och tapetserade inte speciellt vackert. Jag ville egentligen inte ha taklist alls, men han har inte gett mig något val, eftersom tapeten inte går ända upp, på alla ställen (däremot på alla snedtak)...
Alltså, för att rädda sitationen, så vill jag sätta taklist. Men att sätta list på snedtaken är inte snyggt tycker jag.
Nåväl. Jag kanske bara tar en 13 mm list och skiter i det vackra. Får se.
Alltså, för att rädda sitationen, så vill jag sätta taklist. Men att sätta list på snedtaken är inte snyggt tycker jag.
Nåväl. Jag kanske bara tar en 13 mm list och skiter i det vackra. Får se.
Klicka här för att svara