Hej,

Jag har stött på lite oväntade problem när jag skulle sätta upp en ledstång som de tidigare ägarna tagit ner och vad jag gissat spacklat igen hålen på, iaf 2 av 3. Det mittersta hålet lämnades öppet så va lätt att få till distansen och skruven där.

Sedan gissade jag lite baserat på var hålen kommer när jag fäst ledstången i mittenhålet. Jag såg då två ställen som såg ut att vara spacklade och ett märke av en ring. (Distansring?). Nu kommer mitt problem och jag vet inte om det är pga skruvarna (tidigare ägarna hade sparat dem) eller om jag gör något fel men det känns inte som att jag kan skruva in skruven tillräckligt utan att ta i allt vad jag har. Jag är också rädd att skruva igenom till andra rummet som är ett badrum. Hur ska man egentligen gå tillväga/veta hur långt man kan skruva? Skickar med bilder på hur det ser ut just nu, väggen på andra sidan och hur skruven och distansen ser ut. Ena bilden är på den ”rätta” mittenskruven

• Vägg med fastsatt metallskruv och distansbricka i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledstångsskruv och distansmontering på vägg vid trappa, skruven sticker ut från väggen med en distansring.
    Skapa konto
  • Badrumsvägg med handdukshängare, handduk och en del av ett fönster i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Hand håller en stor skruv med distans ovanför trappsteg, redo för montering av en ledstång.
    Skapa konto
Land1 Land1 skrev:
Nu kommer mitt problem och jag vet inte om det är pga skruvarna (tidigare ägarna hade sparat dem) eller om jag gör något fel men det känns inte som att jag kan skruva in skruven tillräckligt utan att ta i allt vad jag har. Jag är också rädd att skruva igenom till andra rummet som är ett badrum.
Om man återmonterar skruvarna som satt där innan där de satt innan lär de inte gå igenom väggen eller skada något.
Land1 Land1 skrev:
Hur ska man egentligen gå tillväga/veta hur långt man kan skruva?
Det är bara att skruva in hela. Går det trögt rekommenderar jag att förborra med ett smalare borr. Kanske 3mm diameter.

Bönhas Bönhas skrev:
Om man återmonterar skruvarna som satt där innan där de satt innan lär de inte gå igenom väggen eller skada något.

Det är bara att skruva in hela. Går det trögt rekommenderar jag att förborra med ett smalare borr. Kanske 3mm diameter.
Gäller detta även skruvarnas längd kan ändras genom att skruva in/ur ena änden? Hur vet man att man inte förstör något på andra sidan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.