Skall se om jag kan föröska beskriva mitt problem i ord.

Har ett rum med brutet tak så måste sätta plattor från båda sidor så de möts i nock.
Ena kortsidan av rummet är dock smalare. Väggen går in en dryg meter på båda sidor av rummet.
Ett försök till ascii-art. Risk att det ser konstigt ut med proportionerlig font. Det blev konstigt. Tänk mina x som blanksteg.
=======================
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxC |
|xxxxxxxxxxxxxxxxx -------------
|xxxxxxxxxxxxxxxB |

Ena halven kan jag enkelt börja vid A och när jag kommer till den mindre delen av rummet kan jag kapa plattorna så jag kommer förbi hörnet och sedan in i den smalare delen.
Men för att lägga plattorna så "sponten" kommer rätt på andra halvan skulle jag börja vid B och då förstår jag inte riktigt hur jag skall göra i hörnet mot den smalare delen. Kan ju inte lägga plattorna "baklänges" mot C. Stämmer ju inte med "sponten" som i någon mening är enkelriktad.

Jag kan inte vara den första som haft dena typ av rum och lägger plattor av denna typ. Finns det någon standardvariant kring hur man gör i detta läge?

Mätt rummet och utgå ifrån mitten

K kasper1 skrev:
Mätt rummet och utgå ifrån mitten
Inte en susning om vad du menar.

Om du menar mitt i vid nock så klarar jag inte att sätta skivor i "utförslut". Kan inte jonglera skivan samtidigt som jag skall skruva. När jag börjar vid vägg och då får "uppförsbacke" så fungerar det när man sätter i skivor i raden innan. Om jag skulle börja uppifrån så halkar de ur.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.