Jag kan inte riktigt bestämma mig för jag ska göra med (golv-)listerna här. Hur hade ni gjort? Stilen ska vara lite gammaldags / sekelskifte med lite bredare foder etc. Och till detta epoximålat betonggolv. Jag vet att det "bara är ett garage" men jag vill att det ska bli så fint som möjligt. :cool:

Längs med väggen till vänster går en putsad lecasockel (50x250). Till höger är det ett dörrhål.

Omfattande renovering, oavslutad gipsvägg, spackelarbeten, byggmaterial och verktyg på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett rum under renovering med gipsskivor, spackel, byggavfall, och färgade markeringar på bilden.
Skapa konto

Jag har tänkt att det ska spacklas en hålkäl längs med blå linje upp från betonggolvet mot vägg/sockel. Och lägga en mindre nättare list uppepå lecasockeln för att avsluta gipset snyggt ner mot sockeln.

Tycker ni att jag ska...
...dra listen vidare från sockeln vidare ut över väggen längs med de gröna prickarna?
...sätta en golvsockel längs med väggen rakt fram som hålkälen byggs upp mot?
...dra ner dörrens foder hela vägen ner till golvet eller sätta en skurkloss? Vad blir snyggast med hålkälen och om det inte finns någon golvlist som tar vid till vänster?

Har också skissat lite på en tredelad golvsockel där en separat list sätts lite högre upp, ovanför lecasockeln. Den skulle då bli ca 50 cm hög.
Enkel, digital illustration av ett rumshörn med baslist, vägg och golv.
Skapa konto

Så... hur hade ni gjort med lister här? :geek:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.