Hej!
Jag ska bygga ett attefallsstuga och funderar på att timra av eget timmer. Har en del tallar på gården som är i bra dimension men osäker på om det kommer att räcka till stugan. Däremot har jag en del lite grövre tallar som man skulle få ut minst 2 kanske 4 block brevid varandra från men då kommer inte märgen eller centrum av stocken i mitten av blocket utan centrum på stocken blir förskjutna till sidan. Finns det någon risk med detta? Kan blocket vrida sig,? Har aldrig sett ett timmerblock med märge på sidan så någon anledning måste det ju vara att såga blocken sä märgen blir centrerad i dessa. Någon som vet? Mvh Mattias