En murad pizzaugn utomhus med sprickor och avflagad vit färg i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Murad pizzaugn utomhus med sprickor och flagande vit färg i behov av reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

har precis köpt ett hus med en murad pizzaugn i behov av kärlek. Är inte säker på hur mycket vi kommer använda den, så steg ett är ett så enkelt fix som möjligt för att se om det är något vi vill ha. Har dock ingen erfarenhet av murning. Så vad använder jag bäst och vad målar jag med sedan?

Ärligt talat så ser det ut som du med lugnt samvete kan riva den.............Den har antagligen varit blöt och frusit i flera omgångar och reparera nåt dylikt handlar nog om att riva bort och mura en ny men nu har vi ju inte sett insidan eller utan puts så det är ju svårt att svara på exakt.

Nu är jag inte hemma, så jag kan inte ta någon bild, men som jag minns det så var det inga större sprickor på insidan om det ens var några. Men det är Göteborg så fuktigt är det och vintrar som pendlar kring fryspunkten hela tiden

Kan man inte tänka sig att reparera putsen kort och gott?

Du bör nog knacka bort putsen och se hur teglet ser ut ... Finns det isolering så kan den kanske gå att använda igen, men räkna med att byta och putsa om den sen ..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.