Hej, efter ett fasligt sprängande ca 200 meter bort så har jag fått en lite. spricka i min murade spis. Har suttit hemma och jobbat och jag är förvånad att det skakar så mycket i huset (som står på berg via på,ar), trots avståndet. Högst oklart om det ens är någon ide att tjafsa med sprängfirman, men jag undrar hur man lagar en sådan skada som på bilden. Går det att knacka bort bara putsen runt sprickan och laga i eller snackar vi helt ny murning av spiselkrans mm ? Tacksam för tips om någon vet murare i stockholmstrakten som kan detta.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 528 inlägg
Den där sprickan är så liten att jag tror att om du målar i den 2 ggr med exvis silikatfärg så kommer du fylla den. Inget du behöver anlita någon för, inte heller någon murare som orkar ta ett så litet jobb.
Fungerar inte det fyll med lite c bruk bara släta till med en tvättsvamp så du får samma struktur som det övriga sedan måla. Det där gör du på 15 minuter.
Fungerar inte det fyll med lite c bruk bara släta till med en tvättsvamp så du får samma struktur som det övriga sedan måla. Det där gör du på 15 minuter.
Klicka här för att svara