61 785 läst ·
195 svar
62k läst
195 svar
Hur rensar jag avloppet i duschen från helvetet
Något byggskum kanske?M Malinlars skrev:
Eller ser det inte ut som asbest?? (OBS:Skämt!)
Det är ju bara fortsätta. Skummet borde ju inte vara så svårt nu när du väl vågat knacka kakelplattor.
Bryta eller skära bort.
Heja!
Redigerat:
Haha, asbets hade iof inte förvånat mig i detta fuskbygge. Jag kämpar vidare. Tack för peppO [old rusty] skrev:
Kaustiksoda:Unikt namn skrev:
100% NATRIUMHYDROXID
H290 Kan vara korrosivt för metaller
H314 Orsakar allvarliga frätskador på hud och ögon
Reagerar kraftigt med syror.
Reagerar häftigt med vatten.
Reagerar kraftigt med organiska nitroföreningar
Propplösaren Gel:
< 2% NATRIUMHYDROXID
< 1% NATRIUMHYPOKLORIT, LÖSNING ... % AKTIVT KLOR
< 1% KOKOSALKYL-DIMETYL-AMINER N-OXIDER
≤1 % KALIUMSILIKATLÖSNING
<5% Nonjoniska tensider.
<5% Klorbaserade blekmedel.
<5% Fosfonater.
H314 Orsakar allvarliga frätskador på hud och ögon
H412 Skadliga långtidseffekter för vattenlevande organismer
Reagerar med syror och bildar klorgas.
Reagerar med metaller och bildar därvid vätgas som kan bilda en explosiv gasblandning med luft.
Vid kontakt med trikloretylen bildas explosiv, giftig gas.
Kaustiksoda är i min mening ett bättre val, inga farliga gaser eller miljöpåverkan.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Sjunker vattnet undan? Vatten och kaustiksoda etc borde fungerat om du bara har det minsta av genomrinning.M Malinlars skrev:Jag är desperat och har försökt allt så nu vänder jag mig till er.
Vi har ett riktigt monster till duschkabin (tänk er typ ett rymdskepp) i vår skidlägenhet. Inget vi valt själv utan monstret har stått här sen vi köpte. Problemet är att det är stopp i avloppet och fanskapet går inte att rensa. Kommer inte in under kabinen och därmed inte åt golvbrunnen. Har testat allt!
- Den går inte att lyfta.
Enkelt faktiskt! Använd en våtdammsugare. Det kommer lukta f-n, men det betyder att du fått bort proppen.O [old rusty] skrev:
Fyll vattenlåset och lukten är borta😁
Jag har haft samma problem med hår avloppet, , men då låg allt hår i röret efter golvbrunnen, fick rensa genom att ta bort pluggen som sitter i golvbrunnens vatten lås. Insats som ska gå, att ta bort satt som tusan
Får du det problemet….så se till att du mycket starkt hemma för att lugna nerverna
Får du det problemet….så se till att du mycket starkt hemma för att lugna nerverna
Mitt problem är ju att jag inte kommer åt golvbrunnen 😫.T Totte56 skrev:
Släng i några disktabletter och låt det Vera några minuter löser upp det mesta. Så gör jag har också problem att flytta min duschkabin.
Finns ingen husmor som provat! Det är hår i stoppet!J jawen skrev: