61 784 läst ·
195 svar
62k läst
195 svar
Hur rensar jag avloppet i duschen från helvetet
Jag skulle köra varmt vatten och propplösare. Men akta dig så du inte får något på dig.
Kan krävas flera omgångar och att du fyller på med mer varmt vatten.
Kör soda i handfatet några gånger per år i handfatet och vasken, enda sättet att få allt riktigt rent enligt mig.
Nya rör i plast. Har jag missat något?
Kör soda i handfatet några gånger per år i handfatet och vasken, enda sättet att få allt riktigt rent enligt mig.
Produkter som diskuteras: "propplösare"
Fettlösare Mudin Express 1 liter Norenco
Löser upp fett, olja, hår och slam
303 kr inkl moms
Läs mer
Har testat men det har inte gett något alls. Menar du att propplösare löser upp även hår alltså. För jag gissar det är just mängder av hår som sitter som en klumpAXS skrev:
Jag skulle köra varmt vatten och propplösare. Men akta dig så du inte får något på dig.
Har ni många långhåriga i familjen, hår som åker ned i rensas inte bort med propplösare och hett vatten..M Malinlars skrev:
Vi får göra rent våra vanliga golvbrunnar i duscharna flera gånger per år då håret täpper till vattenlåset..
Ja det är precis det jag har på känn. Fem i familjen varav tre långhåriga tjejer. De andra duscharna och badkaret rensas frekvent härRejäl skrev:
Då hjälper ingen propplösare i världen😀M Malinlars skrev:
Jag försöker att lära min tånårsdotter att efter varje dusch ta ett toapapper och torka rent brunnssilen ifrån hår men har inte lyckats ännu 😇😂utan får ta ut det ett par gånger per år och rensa.. det brukar vara ca en full näve med hår blandat med brunt gojs antagligen alla rester ifrån skönhetsvård😀
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 333 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 333 inlägg
Köpte denna https://www.bauhaus.se/propplosare-metal-vattendriven
Kopplas på duschslangen .
Har en duschkabin + 3 kvinnor med långt hår 🙄
Rensa silen får jag göra 1 ggr / vecka .
Har även kört med
Kopplas på duschslangen .
Har en duschkabin + 3 kvinnor med långt hår 🙄
Rensa silen får jag göra 1 ggr / vecka .
Har även kört med
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder