A atomlab skrev:
Troligen har man kaklat direkt på plasten. Se om du kan karva bort lite fog så man kan få loss en utav sektionerna.
Ja precis denna bild har vi kollat på många gånger. Blir nog att testa denna variant

AXS
Jag skulle köra varmt vatten och propplösare. Men akta dig så du inte får något på dig.
Kan krävas flera omgångar och att du fyller på med mer varmt vatten.

Kör soda i handfatet några gånger per år i handfatet och vasken, enda sättet att få allt riktigt rent enligt mig.
Nya rör i plast. Har jag missat något?

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Jag skulle köra varmt vatten och propplösare. Men akta dig så du inte får något på dig.
Kan krävas flera omgångar och att du fyller på med mer varmt vatten.

Kör soda i handfatet några gånger per år i handfatet och vasken, enda sättet att få allt riktigt rent enligt mig.
Nya rör i plast. Har jag missat något?
Har testat men det har inte gett något alls. Menar du att propplösare löser upp även hår alltså. För jag gissar det är just mängder av hår som sitter som en klump

• Gilla
Hasse Sandin
  • Laddar…
AXS
M Malinlars skrev:
Har testat men det har inte gett något alls. Menar du att propplösare löser upp även hår alltså. För jag gissar det är just mängder av hår som sitter som en klump
Du kan ta ca en halv dl soda och så häll på nära en liter hett vatten. Är det så du gjort?

AXS AXS skrev:
Du kan ta ca en halv dl soda och så häll på nära en liter hett vatten. Är det så du gjort?
Exakt. Tre matskedar och en halvliter hett vatten. Lät lite och bubblade men stoppet kvarstår likväl.

AXS
M Malinlars skrev:
Exakt. Tre matskedar och en halvliter hett vatten. Lät lite och bubblade men stoppet kvarstår likväl.
Vänta 10 min och kör igen, upprepa tills det släpper. Det är nog enda sättet utan att börja riva.

Har du något flöde alls i avloppet?

P
M Malinlars skrev:
Har ni många långhåriga i familjen, hår som åker ned i rensas inte bort med propplösare och hett vatten..
Vi får göra rent våra vanliga golvbrunnar i duscharna flera gånger per år då håret täpper till vattenlåset..

• Gilla
TobbeP och 4 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Har ni många långhåriga i familjen, hår som åker ned i rensas inte bort med propplösare och hett vatten..
Vi får göra rent våra vanliga golvbrunnar i duscharna flera gånger per år då håret täpper till vattenlåset..
Ja det är precis det jag har på känn. Fem i familjen varav tre långhåriga tjejer. De andra duscharna och badkaret rensas frekvent här

AXS AXS skrev:
Vänta 10 min och kör igen, upprepa tills det släpper. Det är nog enda sättet utan att börja riva.

Har du något flöde alls i avloppet?
Ja det finns lite lite flöde för till slut rinner ju vattnet undan. Men du menar att propplösare löser upp hår också?

P
M Malinlars skrev:
Ja det är precis det jag har på känn. Fem i familjen varav tre långhåriga tjejer. De andra duscharna och badkaret rensas frekvent här
Då hjälper ingen propplösare i världen😀
Jag försöker att lära min tånårsdotter att efter varje dusch ta ett toapapper och torka rent brunnssilen ifrån hår men har inte lyckats ännu 😇😂utan får ta ut det ett par gånger per år och rensa.. det brukar vara ca en full näve med hår blandat med brunt gojs antagligen alla rester ifrån skönhetsvård😀

• Gilla
TobbeP och 4 till
  • Laddar…
Tomture61
Köpte denna https://www.bauhaus.se/propplosare-metal-vattendriven
Kopplas på duschslangen .
Har en duschkabin + 3 kvinnor med långt hår 🙄
Rensa silen får jag göra 1 ggr / vecka .
Har även kört med En klassisk toalettstopp i svart gummi med trähandtag på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anneli Törnros och 1 till
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Köpte denna [länk]
Kopplas på duschslangen .
Har en duschkabin + 3 kvinnor med långt hår 🙄
Har även kört med [bild]
Klart värt att testa. Men pressas håret då ner i avloppet? Är det inte risk för stopp längre ner om man inte får upp det?

AXS
M Malinlars skrev:
Ja det finns lite lite flöde för till slut rinner ju vattnet undan. Men du menar att propplösare löser upp hår också?
Ja, propplösare löser upp hår.

• Gilla
  • Haha
Eld och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Ja, propplösare löser upp hår.
Då är jag helt klart beredd att testa gång på gång om det till slut ger med sig. Ska jag använda kokande vatten eller räcker hett vatten från kranen? Jag har bara tagit från kranen när jag testat

Excel
Knacka bort kaklet nedtill, ser ändå vara bristfälligt gjort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.