ClasseClas
E Eld skrev:
Der borde vara tvärtom. Man sätter en spygatt i bastun för att man inte vill ha en golvbrunn i ett utrymme där vattenlåset snabbt kan torka ut i värmen så att det börjsr lukta.
Det är det normala. I det här fallet skulle det vara bra om det var tvärtom med tanke på den dåliga åtkomligheten.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
E Eld skrev:
Der borde vara tvärtom. Man sätter en spygatt i bastun för att man inte vill ha en golvbrunn i ett utrymme där vattenlåset snabbt kan torka ut i värmen så att det börjsr lukta.
Ni talar i gåtor för en oinvigd. Men golvbrunnen i bastun har inget vattenlås utan är bara typ ett hål rakt ner

M Malinlars skrev:
Ni talar i gåtor för en oinvigd. Men golvbrunnen i bastun har inget vattenlås utan är bara typ ett hål rakt ner
Och det heter inte golvbrunn utan det heter spygatt.

Röret från den utmynnar ovanför vattenlåset i golvbrunnen under duschen.

Slå vatten i brunnen i bastun och se om det kommer upp under duschen

E Eld skrev:
Och det heter inte golvbrunn utan det heter spygatt.

Röret från den utmynnar ovanför vattenlåset i golvbrunnen under duschen.
Ni får ha lite överseende med en helt oinsatt. Ledsen att jag inte har den rätta vokabulären. I min värld är den en golvbrunn. Men ni lär mig mkt.

• Gilla
Hjaal och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Slå vatten i brunnen i bastun och se om det kommer upp under duschen
Det gör det inte. Vi testade. 😅

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Tills ni byter ut duschkabinen så skaffa nåt som liknar detta - ett extra nät som fångar hår:

https://www.amazon.se/dp/B0CN2HZ962...d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9kZXRhaWwp13NParams

https://www.amazon.se/Dräneringssil-rostfritt-hårfångare-avloppssil-diskbänk/dp/B0BQQLJHK8/ref=pd_aw_day0_m_sccl_2/262-5889693-9604434?pd_rd_w=qQwwF&content-id=amzn1.sym.edfefaff-0a96-43ed-b4a4-0041cd9f1d4b&pf_rd_p=edfefaff-0a96-43ed-b4a4-0041cd9f1d4b&pf_rd_r=500NN3GVZRBA8ZQ2ZR0T&pd_rd_wg=xDDaC&pd_rd_r=7ed29db7-a128-408f-b531-fc291dac77b2&pd_rd_i=B0BQQLJHK8&psc=1

Vet inte vilken dimension som behövs så mät och köp 2-3 olika storlekar så borde någon passa?

Mvh

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
D Dortmunder DAB skrev:
Tills ni byter ut duschkabinen så skaffa nåt som liknar detta - ett extra nät som fångar hår:

[länk]

https://www.amazon.se/Dräneringssil-rostfritt-hårfångare-avloppssil-diskbänk/dp/B0BQQLJHK8/ref=pd_aw_day0_m_sccl_2/262-5889693-9604434?pd_rd_w=qQwwF&content-id=amzn1.sym.edfefaff-0a96-43ed-b4a4-0041cd9f1d4b&pf_rd_p=edfefaff-0a96-43ed-b4a4-0041cd9f1d4b&pf_rd_r=500NN3GVZRBA8ZQ2ZR0T&pd_rd_wg=xDDaC&pd_rd_r=7ed29db7-a128-408f-b531-fc291dac77b2&pd_rd_i=B0BQQLJHK8&psc=1

Vet inte vilken dimension som behövs så mät och köp 2-3 olika storlekar så borde någon passa?

Mvh
Tack för tips. Slår till direkt

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
J jawen skrev:
Husmorsknepen säger:

Häll 4 matskedar bakpulver i det rör som det är stopp i och häll i en deciliter ättika direkt efteråt. De två ämnena reagerar kemiskt och börjar brusa. Så fort det slutar brusa, häll kokande vatten i avloppet för att lösa upp proppen helt.

Jawen
Be någon som kan ist för att älta här..

• Arg
Bästerortarn
  • Laddar…
A alfchrister skrev:
Be någon som kan ist för att älta här..
Är det @jawen som har problemet?

Om detta vore min duschkabin så vidhåller jag tidigare lösningsförslag.

Uppenbarligen har denna duschkabin en gång i tiden satts dit och anslutits till avlopp.

Av skisserna som visats i tråden framgår det att det finns en igenkaklad fasad nederst, själva kabinen bärs inte upp av denna utan av någon slags ram.

Lösning, som många sagt: riv bort denna kaklade fasad så man kommer åt att fixa den golvbrunn som sitter där. Efteråt, bara fixa en ny fasadinklädnad där nederst tex via ett plåtslageri som kan bocka till lämpliga plåtar.

• Gilla
Räknenisse och 2 till
  • Laddar…
S
D Dortmunder DAB skrev:

[länk]

Mvh
Ser ju snyggt ut men det är nog billigare och effektivare med myggnätet som jag föreslog några sidor upp i tråden.

S STB skrev:
Ser ju snyggt ut men det är nog billigare och effektivare med myggnätet som jag föreslog några sidor upp i tråden.
Synd att du har begränsat tillgången till din profil; orkade inte leta längre tillbaka än sidan 9.

Din lösning skulle antagligen också funka.

Mvh

M Malinlars skrev:
Att tillägga finns ett lika fruktansvärt badkar i samma badrum som även det liknar någon slags kommandocentral. Båda dessa monster måste bort.
Jaaag vill seeeeeee!!!! 😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.