2 758 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Hur renovera ett eternittak
Vi har ett gammalt etterniktak på vårt hus. Skicket är inte jättedåligt, men nog närmar sig punkten när man bör göra något.
Att sanera eternit kan ju bli rätt kostsamt, speciellt om man anlitar yrkesmän för det. Att göra det själv går ju absolut, men behövs det?
Har hört talas om en stenullboard som man kan lägga direkt ovanpå eterniktaket, för att därefter lägga t ex papp rakt ovanpå. Någon som har erfarenheter av denna lösning, eller sett alternativ till detta?
Tacksam för alla synpunkter.
Att sanera eternit kan ju bli rätt kostsamt, speciellt om man anlitar yrkesmän för det. Att göra det själv går ju absolut, men behövs det?
Har hört talas om en stenullboard som man kan lägga direkt ovanpå eterniktaket, för att därefter lägga t ex papp rakt ovanpå. Någon som har erfarenheter av denna lösning, eller sett alternativ till detta?
Tacksam för alla synpunkter.
Det att det kostar att bli av med eterniten stämmer på vissa återvinningsstationer. De jag har i min närhet tar emot det kostnadsfritt.
Här är det också gratis för privatpersoner att lämna. Firmor får betala runt 1500:-/ton. Jag har lagt nytt tak på frugans hemställe och plockat ner eterniten. Skulle aldrig låta den sitta kvar. När den blir gammal bllr den skör.
Klicka här för att svara