S Snickarkirre skrev:
Det är precis som det låter, som ett hängsle som du hänger upp 45x75 reglarna i. Antingen gör du det med en regel typ 45x45 eller med hålband. Hålband är ett slags plåtband på rulle som det är en massa hål i. Som anders07 skrev så räcker det att sätta ett hängsle på mitten. Förslagsvis fäster du en regel/hålband i kortlingen som sitter i bjälklaget till övervåningen och sen fäster du 45x75:an i regeln/hålbandet.

Laser e klockrent att använda när man skall rikta tak. Annars funkar det fint med murarlina oxå. Om du fäster en murar lina tvärs över reglarna på mitten av taket typ 50mm under reglarna längst ut mot väggarna så behöver du bara mäta vid varje regel å sen lyfta dom tills du har 50mm spel mellan linan å regeln sen fäster du hängslet i regeln. Sen är det klart för glesen (y)
Alright, har fått en tydlig bild tror jag hur man kan göra. Bra tips och hjälp. Tack!

En till lurig grej jag inte tänkt på förens nu.
Eldragningarna är i lägre höjd än reglarna när dom dras ut i vägg.

Det blir lurigt att komma runt tänker jag. Då nästa lager glespanel kommer behöva ligga där. Eldragningsrör under träreglar i taket med synlig utmaning för installation av glespanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eldragningar på en vägg under en träregel, indikerar problem med installationshöjd för nästa lager väggbeklädnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elrören går antagligen ner till dosan där under så dra ur trådar och rör och borra nya hål och skarva på så de går rak upp istället och in i det som blir undertak

Antingen som anders07 skrev. Annars om de funkar så kan du såga av brädorna precis bredvid röret å ta bort brädorna å sen tvinga upp rören ovanför glesen. Svårt dock att se på bilderna om dom klarar det pga höjden som glesen och gipsen bygger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.