Hej

Kan absolut ingenting om att renovera badrum eller knappt så in en spik rakt för den delen

Nu är det så att vi haft vattenskada i vårat badrum och försäkringsbolaget har åtgärdat allt utom tät och ytskiktet

Badrummet är ungefär 8kvm stort och vi hade tänkt kakla ungefär halva badrummet från golv till tak sen matta på golvet

De flesta firmor verkar vilja ha runt 1200kr /kvm hur räknar man ut totalpris på detta på hälften ska kaklas och resten matta eller likn?

Firman som gjorde "försäkringsdelen" verkar tro att dom också ska göra resten av renoveringen vilket jag inte alls är så sugen på de räknar med en kostnad på 20,000 med matta i hela badrummet och 44.000 med kakel/klinker i hela
Dom priserna är såklart bara för arbetet

Men om någon kan hjälpa mig med uträkningarna så skulle det uppskattas

Jag kanske inte riktigt förstår vad du menar men om firman säger att det kostar ca 1200 kr/kvm så är det väl bara att räkna ut hur många kvm det är.

Du säger att golvet är ca 8 kvm, det lutar väl då åt att väggarna är på ca 30 kvm.
så 1200*(8+30)=48000 kr.

Om du får olika priser per kvm för kakling och matta så får du ju ta priset för "matta" gånger den totala ytan som det ska vara matta på och sen göra samma sak för "kakeldelen" och sedan lägga ihop.

Hoppas jag var tydlig.:blushing:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.