S StorSegelbåt #1 Medlem · Västra Götalands län · 28 inlägg 4 mar 2009 15:37 StorSegelbåt Medlem Västra Götalands län 28 inlägg 4 mar 2009 15:37 #1 Hur räknar man ut kvadratmetern på övervåning på ett 1 1/2 plans hus? Undervåningen är 95 kvm. Om taklutningen är 38 grader, hur stor blir då boytan på övervåningen? Om taklutningen är 34 grader, hur blir det då? Någon som kan? #kvadratmeter #övervåning
Hur räknar man ut kvadratmetern på övervåning på ett 1 1/2 plans hus? Undervåningen är 95 kvm. Om taklutningen är 38 grader, hur stor blir då boytan på övervåningen? Om taklutningen är 34 grader, hur blir det då? Någon som kan?
M Mats #2 Moderator · Västernorrland · 11 483 inlägg 4 mar 2009 18:30 Mats Moderator Västernorrland 11 483 inlägg 4 mar 2009 18:30 #2 reglerna finns hos boverket och hos skatteverket.