Har en Asko diskmaskin modell enligt bilden. Senaste veckan har det gått åt orimliga mängder spolglans trots att jag ställt ner nivån till ett.
Hur portionerar den ut spolglans är det med pump eller på annat sätt? Någon som känner igen problemet? Jag kan såklart köra med tabletter som innehåller allr och sluta fylla på spolglans men är ändå nyfiken.

• Etikett på en Asko diskmaskin, modell DBI8237S, med specifikationer som spänning, effekt och serienummer.
Mattias L. Mattias L. skrev:
Har en Asko diskmaskin modell enligt bilden. Senaste veckan har det gått åt orimliga mängder spolglans trots att jag ställt ner nivån till ett.
Hur portionerar den ut spolglans är det med pump eller på annat sätt? Någon som känner igen problemet? Jag kan såklart köra med tabletter som innehåller allr och sluta fylla på spolglans men är ändå nyfiken.
Har ingen Asko eller Cylinda (same same) längre, men behållare för spolglans brukade förr börja läcka efter några år. Går troligen att åtgärda genom att byta packning.

Vår Miele slukade också spolglans, tog slut på 3-4 körningar.
Slutade med att vi inte använde spolglans då det var för dyrt att köpa reservdelar.

Mattias L. Mattias L. skrev:
det är en pump vars volym ändras med ett vred
det kan läcka via påfyllningslocket eller internt
om packningen är hel får du byta dispenser

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.