hej. Ska lägga klinker i ett källarrum och har ett gammalt hål i betonggolvet som jag vill plugga. Det är ca 8cm i diameter och verkar leda mot avloppet. Rörmockarn trodde det kan vara ett gammalt ”rensrör” eller avlopp som inte är i bruk. Hursom, har någon ett enkelt tips hur jag pluggar det? Lösningen ska bara säkerställa att inget kan trämgs upp där i framtiden.
/micke
 
  • Ett hål på cirka 8 cm i diameter i ett betonggolv i ett källarrum, troligtvis ett gammalt avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spruta ner lite polyuretanskum (svällskum) och lämna ett par cm längst upp och spackla i lite bruk, så får du en bra fästyta för fixet.

Är du orolig för att det skall lossna runt kanten om det ex skulle trycka vatten så kan du ju stämma bort en bit av plasten så binder du spacklet/bruket mot betongen..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.