Mina inåtgående fixfönster går inte att öppna. Har försökt att öppna ”vädrings/barn”låset med inget händer. Låset är supertrögt

• Manövervred för inåtgående fixfönster, modell 4570, visas på en produktsida på laskompaniet.se.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Kanske barnlåset har gått i "baklås", så låsspärren öppnar inte låset.
Om du inte redan testat, skruva bort hela handtaget inkl lås och ta en grundlig koll av mekanisken.

A Anita Jernberger skrev:
Mina inåtgående fixfönster går inte att öppna. Har försökt att öppna ”vädrings/barn”låset med inget händer. Låset är supertrögt
Förklara tydligt steg för steg vad som fungerar och vad som inte fungerar.
Vad du gör och vad du förväntar dig ska ske och vad som inte fungerar som förväntat.

Mats-S Mats-S skrev:
Kanske barnlåset har gått i "baklås", så låsspärren öppnar inte låset.
Om du inte redan testat, skruva bort hela handtaget inkl lås och ta en grundlig koll av mekanisken.
Tack för svar. Menar du handtaget som öppnar själva fönstret? Jag har skruvat bort mekanismen i själva barnlåset, sett en liten pigg kl 11 som verkar vara fjäderbelastad.. med skruvmejsel kan jag få piggen att röra sig men det påverkar inte låset, fönstret öppnar inte.. ska fönsterhandtaget vara i öppet eller stängt läge när jag försöker att öppna barnlåset. Jag har försökt att öppna barnlåset med special nyckel, låset rörde sig inte inte, nyckeln gick av.

• Gilla
Kellerup
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.