Den här takbelysningen finns i min dotters studentrum. Jag irriterar mig på smuts på insidan (troligen de klassiska döda flugorna), men vet inte hur man plockar bort plastglaset.

Ser inga skruvar, och själva plastglaset verkar inte gå att böja ut, så jag antar att det är sidostyckena som ska plockas bort först. Men de verkar sitta fast rätt bra (eventuellt för att takmålandet gjorts slarvigt så att det finns färg på lampan). Vågar inte ta i med kraft men risk för att plasten spricker, så ber härmed om hjälp :)

• Vit takbelysning i ett studentrum med plastglas och fläckar, delvis täckt av färg. Integrerad mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Taklampa i vitt plastmaterial monterad i taket, med smuts och eventuellt färg på sidorna, utan synliga skruvar för demontering.
    Skapa konto
  • Takbelysning med ett plastglasfäste i ett studentrum, där sidostycken verkar fastmålade, med problem att ta bort smuts på insidan.
    Skapa konto
RoTe
Gavlarna bör fjädra utåt.

• Gilla
Per JH
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ok, ska testa det igen. (Och försöka att försiktigt pilla bort takfärg som verkar limmat fast dem).

RoTe RoTe skrev:
Löste sig. Och fanns ju en del skit där. Tackar.

• Smuts och skräp på en vit, räfflad yta efter städning i samband med byggprojekt.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.