Jag skulle vilja lära mig mer på hobbynivå om allt som rör renovering, hantverk och snickeri. Kort och gott att bli mer händig och att jobba utifrån kunskap och fakta, mer än känsla eller hörsägen. Internet med forum, youtube, artiklar och allt möjligt är såklart en bra källa jag nyttjar. Men jag upplever att det finns så otroligt mycket och det är väldigt svårt att avgöra kvaliteten på innehållet. In minst i olika forum eller grupper är det inte ovanligt att få motstridiga uppgifter kring en fråga eller ett problem., men trots det så tänker jag be er om alla om hjälp!

Jag skulle vilja ha tips på trovärdiga (faktabaserade och oberoende) och pedagogiska sidor, appar, kanaler, böcker och andra medier som riktar sig till en person på hobbynivå! Gärna på svenska och gärna så man kan använda det för att slå upp när man blir osäker. Kanske också om nån har tips på kortare kurser för att bli allmänt händigare, som en helgkurs eller liknande.

Håller tummarna för bra tips och tack för alla tips i forumet så här långt!

Prismas stora snickarbok. Vet inte om den finns att köpa nytt men kolla snickarböcker på bokbörsen.

• Gilla
Zakariasf
  • Laddar…
Tack för tipset, ser att den är ifrån 2002. Tycker du den håller än idag?

Det enda som har ändrats de senaste 50 åren är att det finns bättre elektriska maskiner. Men själva grundkunskapen är samma.

• Gilla
PNO och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.