Hej! Behöver tips på vad jag ska täta lilla hålet längst in med. Provat med utefog i fogspruta men det blir varken tätt eller snyggt, bara kladd och på fel ställe. Söker efter något med liten pip. Helst vitt materal.
Produkter som diskuteras: "fogspruta"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
Husägare
· Göteborg
· 5 inlägg
Kanske Sikaflex?
För tätning av husbil och husvagn men borde fungera. Har dock inte provat själv.
https://sunlux.se/produkt/sikaflex-...iPOeA9xZuczrdGox0NVp5Crv2rO53EOhoC1BMQAvD_BwE
För tätning av husbil och husvagn men borde fungera. Har dock inte provat själv.
https://sunlux.se/produkt/sikaflex-...iPOeA9xZuczrdGox0NVp5Crv2rO53EOhoC1BMQAvD_BwE
Hur: Jo, du ska inte ha liten pip, utan kapa den ganska stor, kanske 6-8 mm, och pipen ska kapas snett. Sen ska du dra den över halva plåten och halva brädan i samma vinkel som den är skuren och trycka så mycket att bara det som behövs, och stoppa trycket i rätt sekund. Då har du snyggast möjliga fog, men det är inte enkelt, det är en konst som kräver övning för att lyckas.
Lämpligtvis målar du över fogen när den torkat ordentligt, typ efter en vecka.
Lämpligtvis målar du över fogen när den torkat ordentligt, typ efter en vecka.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
