2 939 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Hur nyttja ett nätverk?
Håller med Mats till fullo när det gäller det trådlösa. Har även jag trott förr att man skulle klara sig med WLAN, men får bita i det sura äpplet nu och dra nya kablar.
Är det dessutom nybygge som jag förstår fallet så är det inga tvivel om att nätverkskablar ska dras till samtliga rum även om det kanske inte behövs i dagsläget.
Är det dessutom nybygge som jag förstår fallet så är det inga tvivel om att nätverkskablar ska dras till samtliga rum även om det kanske inte behövs i dagsläget.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Jag hade nog också kört med enkla PC efter en stunds funderande.
Dock, till fördel för en central server som kan agera Terminal server, och därmed enbart tunna klienter "ute i huset" skall sägas att en tunn klient drar väldigt lite ström, om den ändå har stängts av så tar det ett par sekunder att slå på, den har ingen fläkt, ingen rörligt som kan gå sönder.
Jag tänker i framtiden när vi bygger nytt sätta en TV/datorskärm i köket och då tycker jag en tunn klient passar perfekt. Likaså ute i garaget där man faktiskt har ganska stor nytta av en dator för att slå upp olika saker på nätet när man jobbar med nåt (just då vill jag inte gå in till riktiga datorn med oljiga fingrar...)
En server för tunn-klient-tänket förutsätter ju dock ett visst mått av teknikkunnande så i ert fall, keep it simple!
Dock, till fördel för en central server som kan agera Terminal server, och därmed enbart tunna klienter "ute i huset" skall sägas att en tunn klient drar väldigt lite ström, om den ändå har stängts av så tar det ett par sekunder att slå på, den har ingen fläkt, ingen rörligt som kan gå sönder.
Jag tänker i framtiden när vi bygger nytt sätta en TV/datorskärm i köket och då tycker jag en tunn klient passar perfekt. Likaså ute i garaget där man faktiskt har ganska stor nytta av en dator för att slå upp olika saker på nätet när man jobbar med nåt (just då vill jag inte gå in till riktiga datorn med oljiga fingrar...)
En server för tunn-klient-tänket förutsätter ju dock ett visst mått av teknikkunnande så i ert fall, keep it simple!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden