1 610 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hur nog är dom med måtten?
Har fått bygglov på ett garage strax över 100kvm.
Bor utanför samhälle i en så kallad "samlad bebyggelse". Har gjort klart för gjutning och väntar nu på lägeskontroll.
Har inte haft nån utstakning då dom tyckte det var onödigt.
Hur noga är dom om man flyttat garaget ca o,5m åt ena hållet?
jag gjorde detta för jag stötte på berg.
Tycker inte dom verkar så hårda på nånting!
Bor utanför samhälle i en så kallad "samlad bebyggelse". Har gjort klart för gjutning och väntar nu på lägeskontroll.
Har inte haft nån utstakning då dom tyckte det var onödigt.
Hur noga är dom om man flyttat garaget ca o,5m åt ena hållet?
jag gjorde detta för jag stötte på berg.
Tycker inte dom verkar så hårda på nånting!
Det beror väl på...
Ligger garaget mitt på tomten och du skulle fått bygglov på den placeringen också så lär det inte vara nåt problem att flytta plattan...
Ligger du precis 4,5 m mot en surgranne (som mig) och du flyttar 0,5 närmare så kanske inte lika lätt...
/ATW
Ligger garaget mitt på tomten och du skulle fått bygglov på den placeringen också så lär det inte vara nåt problem att flytta plattan...
Ligger du precis 4,5 m mot en surgranne (som mig) och du flyttar 0,5 närmare så kanske inte lika lätt...
/ATW
Jag hade kontaktat byggnadsinspektören och förklarat läget för dem. Troligt är att du får klartecken att flytta garaget och i efterhand lämna in en relationsritning som anger hur det blev.
Det sämsta du kan göra är att "hålla tummarna" och inte meddela förändringen.
Det sämsta du kan göra är att "hålla tummarna" och inte meddela förändringen.
I vår kommun har de slutat med lägeskontroll. Kolla om de verkligen kommer göra det, då är det ju inget att bry sig om.
Klicka här för att svara