Byggahus.se
Tänkte ev nåta springor mellan brädor i samband med golvslipning. Tar tacksamt emot tips på förfaringssätt och material på fog. En annan fråga i samband med det: vi har hund och vill ha en hyfsat hård yta men utan att ta bort träkänslan helt. Tips på behandling efter slipning?

• 6B563424-5655-4637-AC21-EE6BEF06DF4D.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det skeppsgolv du ska ha?
I så fall får du lägga anhåll och fräsa mellan brädorna och sedan fylla med tex Sika flexibel fog. Glöm inte bottna med tejp. Och fräs inte för djupt så brädans nåt försvinner.

• Gilla
Cajjo
  • Laddar…
Jag skulle nog låta det vara, du har ändå ganska acceptabla mellanrum mot hur det kan se ut ibland.

Ok, ja det är ca 1mm springa på de ställen där springorna är störst. Tänkte om man skulle foga dem för att inte få ner damm och annat. Men det kanske inte är värt det? Ska man ha latexfog före eller efter slipning isåfall?

Det där skulle jag låta vara precis som det är.

S Slunga72 skrev:
Ok, ja det är ca 1mm springa på de ställen där springorna är störst. Tänkte om man skulle foga dem för att inte få ner damm och annat. Men det kanske inte är värt det? Ska man ha latexfog före eller efter slipning isåfall?
Jaha, näää låt det i så fall vara.
O absolut ingen latexfog!!

Vi slipade och lackade trägolven i ett gammalt hus, där det innan hade varit heltäckningsmattor.
Detta var på den gamla goda tiden, när det var tvåkomponents härdlack som gällde.
Efter slipningen blandade jag lite lack med slipdamm, och spacklade igen springorna.
Sedan lit lätt slip och så på med lacken.
Resultatet blev riktigt bra. Har tyvärr inga bilder från den tiden, det var på 80-talet.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.