27 422 läst ·
181 svar
27k läst
181 svar
Hur mycket sprit ska ni dricka under midsommarhelgen?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 318 inlägg
Några OP samt ett par pilsner slank ner igår. Pigg idag iallafall 😊
Administrator
· Skåne
· 6 819 inlägg
Kommer inte ihåg 
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Detta är så typiskt svenskt som det kan vara. Att räkna glasen. Jag vet inte om det finns något annat folk utanför dryckesbältet som gör så.
Ungefär som om man i ett religiöst sammanhang skulle fråga: hur många Fader_Vår och vilka psalmer och andra bön ska du köra till påsk? (för de som inte vet det: påsk är en kristen högtid).
Ungefär som om man i ett religiöst sammanhang skulle fråga: hur många Fader_Vår och vilka psalmer och andra bön ska du köra till påsk? (för de som inte vet det: påsk är en kristen högtid).
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 463 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 463 inlägg
Här hålls det på traditionerna stenhårt, och som jag skrev i den här tråden förra året så är jag svag för brännvinet.
Whisky, rötjut och sådant tjafs får ni svaga individer som innerst inne drömmer om att flytta till Staden och jobba med "media" ha för er själva; Men krydda brännvin, det är det bara ordentligt folk som håller på med!
Whisky, rötjut och sådant tjafs får ni svaga individer som innerst inne drömmer om att flytta till Staden och jobba med "media" ha för er själva; Men krydda brännvin, det är det bara ordentligt folk som håller på med!
För mig var det ju, såhär i efterhand, lätt att räkna. Det var ju liksom nästan inget att räkna.
Men har jag supit till ordentligt så kan jag ofta inte ge något mer preciserat svar än vad Per E nyss gav här. Att jag faktiskt inte minns (eller ens bryr mig).
Men helt visst är det så att nuförtiden så super jag inte till på klassiska storhelger, utan det kan bli vilken anonym helg som helst istället.
Det passar helt enkelt bättre att ta sin hjärncellsdödarkväll på en finlandsbåt med lite gamla goda vänner, eller på en fiskeresa eller något sådant. Inte de helger jag tillbringar med familjen.
Ja så är det för mig alltså.
Men har jag supit till ordentligt så kan jag ofta inte ge något mer preciserat svar än vad Per E nyss gav här. Att jag faktiskt inte minns (eller ens bryr mig).
Men helt visst är det så att nuförtiden så super jag inte till på klassiska storhelger, utan det kan bli vilken anonym helg som helst istället.
Det passar helt enkelt bättre att ta sin hjärncellsdödarkväll på en finlandsbåt med lite gamla goda vänner, eller på en fiskeresa eller något sådant. Inte de helger jag tillbringar med familjen.
Ja så är det för mig alltså.
Två snapsar och en 33:a öl till lunch, 2 små glas rödvin till middag, 2 3-cl longdrinks vid TV:n. Samt 5 mil cykel.
Idag bara en drink, och 5,5 mil cykel.
Värmer upp inför 10 mil cykel på fredag, Klarälvsbanan från Hammarö till Uddeholm.
Idag bara en drink, och 5,5 mil cykel.
Värmer upp inför 10 mil cykel på fredag, Klarälvsbanan från Hammarö till Uddeholm.
Måste bli en stor drink för att åka cykel så långt.Anna_H skrev:
Här används bara cykeln när man har intagit rusdrycker och ska ner till fd. grannen och festa lite.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är tufft att supa. Det syns om inte annat på Facebook där var och varannan har profilbilder med alkohol.
Tuffa karlar håller alltid upp en tyskimportburköl mot kameran.
Läckra damer håller upp motsvarande glas baginboxvin för att visa att de minsann också kan.
(Jag som inte är så tuff och hård nöjde mig med en Oppigårds folköl på midsommardagen. Välkomna med kommentarer som "Höhö, du har säkert kvinnounderkläder också!".)
Tuffa karlar håller alltid upp en tyskimportburköl mot kameran.
Läckra damer håller upp motsvarande glas baginboxvin för att visa att de minsann också kan.
(Jag som inte är så tuff och hård nöjde mig med en Oppigårds folköl på midsommardagen. Välkomna med kommentarer som "Höhö, du har säkert kvinnounderkläder också!".)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Norrhyttan: Visst är det trevligt att man inte längre måste ta sig till systemet för att köpa vettig öl, man måste ju inte bli full 
Nä, jag vet inte om det är jag som blivit gammal - men för mig känns det närmast som en nackdel att det är så jäkla mycket alkohol i allt som är gott. Jag skulle vilja dricka rom, konjak och calvados ohämmat utan att bli full!13th Marine skrev:
jag drack så mycket att frun sa åt mig att nu måste jag gå hem och lägga mig. 
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Check på den! Lätt-rom, låter som ett spännande koncept.Norrhyttan skrev:
Själv drack jag lagom mycket så jag kom upp i vettig tid utan betongkeps. Starköl varvat med alkoholfri öl. Snaps låter jag bli, tycker inte det är gott och då kan jag dricka mer öl.