27 422 läst ·
181 svar
27k läst
181 svar
Hur mycket sprit ska ni dricka under midsommarhelgen?
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Visst kan man vara nere på laglig promille halt dagen efter men man kan vara seg i huvudet och det är farligt det med så bilen får stå dagen efter för jag vill inte riskera mitt eller andras liv för att jag är seg och slö.Blindnit skrev:
Det är lika farligt att köra trött som full och vem är pigg efter midsommar firande och några nubbar även om ligger på den lagliga sidan om promille gränsen.
Läsvärt från arbetsmiljöverket http://www.av.se/teman/transport/atgarder/somn/
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
Själv har man säkert legat på fel sida av promillegränsen då man druckit öl sedan tio tiden imorse!
Men allt har skett på barnvänlig nivå och på en camping i Västervik! Livet är bra härligt ibland!!
Men allt har skett på barnvänlig nivå och på en camping i Västervik! Livet är bra härligt ibland!!
Blev nog 3 glas vatten och ett halvt glas hallonsoda, tat lugnt tänk på barnen...
En fullt godtagbar ursäkt för att inte supa ner sig men det motiverar knappt den frysta gratängen tycker jag.joflopp skrev:
En burk matjesill, gräddfil samt kokt oskalad nypotatis hade varit ungefär lika enkelt.
Och stort grattis
Håller med fullständigt och tänker även så själv.Göran.W skrev:Visst kan man vara nere på laglig promille halt dagen efter men man kan vara seg i huvudet och det är farligt det med så bilen får stå dagen efter för jag vill inte riskera mitt eller andras liv för att jag är seg och slö.
Det är lika farligt att köra trött som full och vem är pigg efter midsommar firande och några nubbar även om ligger på den lagliga sidan om promille gränsen.
Läsvärt från arbetsmiljöverket [länk]
Det gäller att känna efter oavsett vad blåsmojängen säger
Jag menade mer att det är OK att dricka nån öl eller lite vin och sen köra efter en 15 timmar OM man samtidigt känner sig klar i huvet.
Tja, nu finns ju facit. 
En och en halv Pripps blå 2,8 blev det till sillen samt lite att ha i handen medan jag grillade.
Vi hittade också en minst 10 år gammal snaps, Bothnia, längst in i skåpet. Så det blev en liten 2cl snaps till sillen då.
(Jag har ju fortfarande inte lärt mig att tycka om inlagda sillen, så jag petar bara i mig en bit. Sen blev det gravad lax till resten av potatisen.)
Sen blev det vin till det grillade, och då petade vi i oss två flaskor vin på fyra personer under kvällen. Hur mycket av detta som jag drack är ju inte gott att veta, men troligen mer än en halvflaska, definitivt mindre än en hel.
Så blev facit denna midsommar.
edit:
Ja precis som för buspojken har vi också mindre barn, även det par som hälsade på.
Jag har ingen lust att "skämma ut mig" inför mina barn med att börja bli slirig och skum i beteende och tal.
En och en halv Pripps blå 2,8 blev det till sillen samt lite att ha i handen medan jag grillade.
Vi hittade också en minst 10 år gammal snaps, Bothnia, längst in i skåpet. Så det blev en liten 2cl snaps till sillen då.
(Jag har ju fortfarande inte lärt mig att tycka om inlagda sillen, så jag petar bara i mig en bit. Sen blev det gravad lax till resten av potatisen.)
Sen blev det vin till det grillade, och då petade vi i oss två flaskor vin på fyra personer under kvällen. Hur mycket av detta som jag drack är ju inte gott att veta, men troligen mer än en halvflaska, definitivt mindre än en hel.
Så blev facit denna midsommar.
edit:
Ja precis som för buspojken har vi också mindre barn, även det par som hälsade på.
Jag har ingen lust att "skämma ut mig" inför mina barn med att börja bli slirig och skum i beteende och tal.
Redigerat:
Cola zero var de starkaste som dracks här hemma, frugan jobbar 12 timmars både midsommar och midsommardagen, dessutom har vi en treåring hemma, så dans runt stången känns mer midsommar nu när man passerat 30 än en dunk sprit för 5-10 år sen
Tack!Blindnit skrev:
Sill och potatis finns hemma och ska ätas idag. Ska jag vara helt ärlig så glömde vi båda av att vi hade sill och potatis i kylen. 10 timmars sammanlagd sömn på sex dygn gör att man inte känner sig så skarp alla gånger.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad skötsamma ni är 
Här blev det 10 cl snaps.
Lätt att räkna med de små 5 cl flaskorna i Svenska snapsar-paketet från bolaget.
Östgöta Sädes var en trevlig bekantskap!
Och ett par Sofiero fem komma tvåor. Man är kanske inte direkt någon finsmakare
Här blev det 10 cl snaps.
Lätt att räkna med de små 5 cl flaskorna i Svenska snapsar-paketet från bolaget.
Östgöta Sädes var en trevlig bekantskap!
Och ett par Sofiero fem komma tvåor. Man är kanske inte direkt någon finsmakare